Asigurări auto (RCA, CASCO), de locuințe, de călătorii și de malpraxis medical - poți obține de la noi toate aceste polițe. Ce ne face diferiți?

Oferim servicii NON-STOP!

Vai de RCA-ul nostru!

Tarifele la poliţele RCA sunt stabilite în funcţie de vârsta şoferului, de capacitatea cilindrică şi de puterea maşinii, precum şi de zona în care este condusă, susţin asiguratorii.

Un autoturism înmatriculat în Bucureşti va avea un cost al asigurării dublu faţă de unul înscris într-un oraş de provincie, în care traficul este mult mai lejer. Contează – neoficial, dar contează – şi marca maşinii.

Sunt mărci mai… temperamentale, atrăgând şoferi la fel de agitaţi, de obicei, tineri.

Şi pentru că am ajuns aici, un tânăr, considerat că este teribilist, că are atenţia distrasă de gadgeturi (mobil, tabletă etc.), că se întoarce, noaptea, abţiguit, de prin baruri, toate acestea fiind “confirmate de statisticile cu accidente” pe care, de altfel, nu le-a văzut nimeni, va plăti o primă de asigurare de trei-patru ori mai mare decât o persoană vârstnică. Tinerii pot comenta că tataia la volan are vederea slăbită, reacţii lente, merge cu 50 km/h pe DN în afara localităţii, unde viteza maximă este de 90 km/h, fiind şi lentoarea aceasta o sursă de accidente, fir-ar să fie! (O părere: dacă te lasă nervii la volan, lasă-te şi tu de condus! Eu, în asemenea momente, când simt că traficul e imposibil şi că sunt depăşit intelectual, las maşina la metrou şi-mi văd mai departe de drum, dar folosind o cartelă).

Ce ar mai fi de zis: în fişa de completat pentru o poliţă RCA trebuie menţionată şi data la care a fost obţinut permisul de conducere. Se pare însă că aceasta nu intră în ecuaţia din care să reiasă valoarea primei de asigurare. Vârsta şoferului însă, da! Este primul criteriu. Prin urmare, s-a ajuns ca mulţi şoferi cu vârsta sub 30 de ani să nu mai fie proprietari în acte, lăsând maşinile pe numele bunicilor. Economisesc astfel cam 1.000 de lei, anual. Aţi intuit deja că următoarea majorare a poliţelor RCA ar putea fi în dreptul lui tataie…

O altă sursă de scumpire a RCA este de-a dreptul prostească: agentul tău greşeşte o cifră sau o literă la transcrierea seriei şasiului, la întocmirea ofertei pe care ţi-o pregăteşte. Un O în loc de un 0, de exemplu, va face maşina de nerecunoscut în sistemul CEDAM, generator de bonus-malus, iar maşina va fi considerată la prima înmatriculare de către un proprietar. În loc de B10, de exemplu, va primi B0, iar solicitantul de poliţă, când va vedea câţi bani e pus să scoată din buzunar, va fugi mâncând pământul la un agent mai atent, care vede mai bine J.

Tot interpretând actualele criterii, observăm că bonus-malusul nu este al tău, ci al maşinii. Dacă tu eşti un şofer-model şi ajungi cu maşina pe care o conduci la B14, maximul în materie, şi, la un moment dat, îţi cumperi o altă maşină, pentru aceasta iei startul din nou cu B0, din grila bonus-malus!

De ce o fi atât de complicat, când totul ar putea fi atât de simplu? Ai lovit, următoarea RCA va fi dublă. Ai mai comis-o o dată? Viitoarea primă de asigurare va fi triplă. Şi tot aşa. Până te laşi, că nu e de tine condusul. Şi am termina şi cu discriminarea pe motiv de vârstă.

 

Cu pasiune, ne organizăm și lucrăm pentru Dvs. NON-STOP!

Servicii de corectură, traduceri, DTP și soluții WEB. Disponibili 24/7.